tisdag 15 september 2009

Ho Chi Minh

Hejsan!

Landat i Ho Chi Minh (Saigon)idag på eftermiddagen, när vi satt i taxin till hotellet började de ösa ner, hinkvis, litervis, kan tänka mig att de känns likadant att stå under Niagarafallen. Regnet pågick en timme och när solen tittade fram igen simmade gatorna och bilarna. Ett 20 cm lager av vatten svämmade på gatorna. Lite annorlunda än hemma altså.

Det första vi fick höra på hotellet var; "You have bad luck with the weather today but good luck with the rooms, we've upgraded you to our Deluxe rooms!" Vilken lysande start på Vietnam äventyret!! Nu har jag och S två 160cm sängar i rummet och en lyxdusch. Det andra paret hade turen att även få en jacuzzi. Saigon Mini Hostel 5 kan rekommenderas mao! :)

Vi har funderat och tittat över våra möjligheter här i landet och bestämde oss till slut att boka detta hotell fram till söndagen. På söndagen fortsätter vi över gränsen till Kambodja. Före det ska vi dock hinna med Saigon, Vung Tao beachen, Cu Chi tunnlarna och Mekong Deltan. På grund av översvämningen stannade vi på hotellet och beställde pizza och pasta från en restaurang och mumsade i sängen istället.

Här kommer annars Sumo filmen jag lovade, den är ganska lång men orka till slutet, det är värt det. :) Ni märker att de slänger salt och stampar i golvet, allt detta för att skrämma bort onda andar. Domaren tycker jag är helt lysande klädd!

Hörs imorron!

Ni

4 kommentarer:

Markus J sa...

Helt klart bästa matchen!! :)

Pipsaaan sa...

Saknar er. Snygga äkta män i strings. Godnatt mina kära ;) Puss

Pia sa...

SÅ kul å följa med er på er resa på bloggen :D intensivt men mångsidigt å spännande! å snart väntar australien, jag DÖR av avund. saknar er å sku SÅ gärna komma ti aussi å krama om er sen!

Leon sa...

Herrlian match!