torsdag 7 mars 2013

Dagdrömmar.

När solen tittar fram där ute känns det nästan som sommar med blå himmel. Nästan. Medan jag väntar på att grynet vaknar från hennes första tuppis läser jag om mitt absoluta favoritland Australien. Eftersom vi planerat en resa till varmare breddgrader i vår men bestämde att inte åka siktar vi in på nästa vinter istället. Tänkte åka just till Australien för att träffa vännerna, resa billigare ännu då Stella är under 2 år och bekanta oss med västkusten. De tre gångerna jag besökt landet har jag bara hunnit med östkusten.

Resfebern stiger med minst 100%. Vilket fantastiskt land det är...



3 kommentarer:

Pia sa...

Nä e det sant att ni ska ti Australien, IGEN? Jag vill också ju!! Å jag vill också se västkusten! Ta mej med!!

Anonym sa...

Vi besökte Australien i dec 2011, med våran då 11 månader gammal dotter. Allt gick super bra! Vi hade bekantas lägenhet som vi fick bo, vilket förståss underlättade + att de hade barnsäng, matsol, bilstol och allt sånt. Men fast många blev förskräkta när vi skulle ta en så liten baby på så lång resa, så tror jag det var så mycket lättare då än nu då hon är 2,5 år ;). Nästa vår tänkte vi åka nytt!

-Anna-

Lotta sa...

Jo men absolut! Tror mycke handlar om inställningen man har, har inga tvivel på att det inte sku fungera! Dessutom tycker jag att ju längre man flyger desto bättre är tex. Bänkarna, maten osv. På flygen. Och att jämföra reguljärflyg och charter ska man inte ens göra, vilka skillnader alltså. Vi har som sagt vänner därborta vi ska bo hos då vi inte tittar på andra städer, också det att jag varit där tre ggr underlättar ju då vi vet hur allt fungerar. :)