fredag 8 februari 2013

Fredag!

Hela veckan har varit fullspäckad som vanligt. mycket träffar med vänner, egna dansträningar och timmar hållna för barnen. Igår hade vi en underbar dag i Kaustar med guddotter och lillasyster. Långprommis med favoritEmma i underbar solsken. denna dag har firats på Lappilanmäki med Stellas kamun Nelson&Oliver. Underbart med hemmamammor man kan umgås med.

Ikväll har jag njutit av obligatoriska skräpmatskvällen med en McFeast. Vi tränar imorron, ska ju simma med Stella. Det bränner ju mycket kalorier. Ha. Vi hade även en liten delvinst i the grötbattle med Stella. Semper babygröten har vi kämpat med i ett par veckor. Hon äter ca 3 skedar, sen är det stop. Provade med vanlig gröt tidigare i veckan men spyreflexerna kom fram genast så det var en förlorad kamp. Ikväll satte jag vanlig gröt i micron, hade i mycket vatten och mixade till slut med stavmixer. Blandade med fruktpuré och grynet åt med mycket bättre aptit. Vi kör på det sättet en tid, men mixa i all evighet vägrar jag.

De va de.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Mixa torra grötflingor färdigt och förvara dem i en stor burk, så har du flera veckor åt gången ;)

Lotta sa...

Men smaaart! Va sku ja göra utan er? :D

Anonym sa...

Aah. Men de e ju så jag har gjort alltid med Venla och Ennie. Mixat torra grötflingor alltså! :) tänkte inte ens på att man sku kuna göra det efteråt. /Emma

Lotta sa...

Haha, kanske de bara e jag som tänker för krångligt. :D