måndag 27 december 2010

Something I regret

Day 19
Nån sa nångång:
"Never regret anything that once made you smile."
Finns egentligen inget jag ångrar.
Tror allt jag varit med om gjort mig starkare och
format mig till den människa jag är idag.
Det enda jag ibland funderar på är yrkesvalet.
Att jag kanske endå borde valt Helsingfors och fysioterapi
istället för Vasa och klasslärare.
Vet att det ännu inte är för sent så det är nåt som går att åtgärda.
Dessutom vet jag inte hur livet skulle se ut ifall jag valt Hki.
Det jag skulle gått miste om är alla underbara människor jag träffat under åren.
Så Vasatiden ångrar jag nog inte heller.

6 kommentarer:

Nina sa...

jag är inne på samma linje som du, yrkesvalet.. skulle jag börja om igen med skola skulle det bli arcada och fysioterapi... letar förgäves om det går att studera på distans... men verkar svårt :(

Linn sa...

Närmare fys-utbildningar finns ju tex också i Uleåborg eller Jyväskylä (jag har själv förstått att utbildningen i Jyväskylä är mycket bra). Jag har aldrig hört att man skulle kunna studera Fysioterapi på distans, vilket nog är vettigt med tanke på hur praktiskt jobbet är. Vi hade massor med obligatoriska närstudier, väldigt få kurser kan man bara tenta bort eftersom man ofta även har praktiska tenter ( det är isåfall typ språk och inremedicin + lite teoretiska kurser). Det finns dock vuxenstudier med mindre närvaroplikt http://www.suomenfysioterapeutit.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=60. Som fysioterapaut kan man inrikta sig och vidareutbilda sig i all oändlighet (känns det som). Go for it om det är det du/ni drömt om och verkligen vill göra.

Lotta sa...

Tack fö infon Linn. :) Ska ta mig en funderare på val och försöka komma på vad jag vill. :)

jema sa...

Jag känner ju som bekant samma angående mitt ämnesval... Men Vasa och alla helt fantastiska människor skulle ja inte byta bort ens för en sekund!
puss.

Lotta sa...

Jo, sant Jema. Va sku jag ha gjort utan Miss Kaffepaus? Saknar dej. <3

Anonym sa...

Man ska och KAN aldrig ångra nåt i sitt liv! Ditt liv hade blivit totalt annorlunda om du inte flyttat till Vasa. Du hade inte fått bo med mej i 3 år! Du hade inte lärt känna alla Vasamänskor. Du hade kanske inte besökt Asutralien och lärt känna alla aussivännerna. Ja, alla fina Vasaminnen. Jag kan inte ens tänka tanken hur annorlunda det hade varit om du inte varit i Vasa..både ditt liv och mitt liv. Du gjorde mina Vasaår väldigt roliga och minnesrika!! <3