tisdag 14 december 2010

A moment

Day 8
En dag i mitten på 90-talet tittar läraren på mig medan jag skriver mitt namn på ett prov.
Hon suckar tillräckligt högt för att alla i klassen skall höra det och säger:
"Lotta, om du inte lär dig skriva "o" rätt väg hamnar du i helvetet."
Inte bästa ögonblicket i mitt liv precis. Inte kanske heller pedagogiskt bästa sättet att lära barn skriva. Men funkar de? Jo, i denna dag skriver jag bokstaven "o" rätt väg och kommer därmed inte att hamna i helvetet.
Oa skrev nåt passande idag:
"Be grateful for this moment, then the next.
Repeat cycle until life becomes one big Blessing.”

2 kommentarer:

jema sa...

hur skriver man "o" fel väg?

Lotta sa...

ja lixon började med att snurra på o-et mot höger, vilket man inte ska göra, man ska börja cirkeln mot vänster. Prova skriva å se ifall du är räddad ur fördärvet eller ska börja träna. :)