fredag 13 juli 2012

Lista, igen


Nu är jag mycket längre än de 18 veckorna jag var senast jag gjorde listan så gjorde den igen.

Halsbränna: kanske 2 kvällar sammanlagt? Så no problem
Ryggbesvär: korsryggen efter långa nätter. Men lindrigare än jag tänkt mig eftersom jag annars har en väldigt svank rygg som jag trodde skulle bli problem. 
Bäckenbesvär: Foglossningsbesvär, även vid bäcken.
Muskel och vadkramp: Ibland på natten. Uäh.

Åderbrock:  Nej!
Nästäppa: Näpp, vanlig snuva dock.
Urinvägsinfektion: Twice.
Känsligt tandkött: Neej.
Bättre hy och hår: Hyn är urusel. Håret blivit bättre nu mot slutet. Jihu.

Illamående: Inte egentligen. Ibland när chicka är vaken och sparkar mår jag illa, vet inte vad det är hos träffar då. Haha.
Viktökning: 11kg so far.
Trötthet:  Lite efter alla sömnlösa nätter.                      
Upp och ner i humöret: näe, tror inte de.
Strimmor på magen: Nej, thank God.
Putande navel: Puut!
Svullnader: Lite tjockben ibland, men inget störande.
Yrsel: Näps!

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Japp. Normal verkar vara lite över 36 då jag alltid haft 35,2.  
Blodbrist/ järnbrist: Nej. Klarat mig utan järn hela graviditeten, lysande HB hela tiden!

Sammandragningar:  Massvis, de va ju dedär med vila..
Sömnproblem: Absolutely! Prova sova på sidan då man alltid sover på mage eller rygg. Suck!
Nytt konstigt matbehov: Coca-cola..litervis.

Inga kommentarer: