torsdag 21 juni 2012

Namnförslag

Nu vill jag vet vilka just dina favoritflicknamn är ifall du skulle få en liten tös! Jag/Vi har nog två namn redan men man funderar ju på ifall de passar, ifall hon ser ut så då hon föds och ifall det finns pärlor man inte tänkt på! Shoot!

Dagen sådär annars spenderades vid köttdisken vid Minimani med pensionärerna. Myste med LillBob hos Lindas, bakade rabarberpaj och till slut klippte jag häcken ute på gården så fint att trädgårdsBosse sku blekna. Ja å så va de ju filmen och Cocisen också. Va mycket man hinner med bara man lyfter arslet från soffan.

De va de. Glöm inte namnförslagen, är evigt tacksam ifall du tipsar.

edit: Vill helst inte ha namn som många andra har och har lite pippi på bokstäverna E och L (måste bero på mina egna initialer..)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Eline, Elinn, Linett(e)

Linn sa...

Jag tycker om Tova, Saga, Tindra, Noomi, Elwa, Signe, Lovis..ja det var de jag kom att tänka på på rak arm. Sen bara älskar jag ju "gamla" namn som typ våra mor- och farmödrar heter/hette vilket man ju kan lista ut med tanke på vår dotters namn; Agnes Edith Linnéa :)
Men trots att jag tycker att det finns massor med vackra namn var det nog jättesvårt att välja sen sist och slutligen. Det ska ju kännas rätt på personen i fråga och så vill man ju helst att det ska vara internationellt gångbart (hehe, det skippade ju vi uppenbarligen sist och slutligen) Det är ju en sot grej att bestämma vad en annan människa ska heta hela livet ut.

Lotta sa...

Åh tack va fina namn ni kommer med! :D meramera!! Jo mitt namn måste kunna uttalas på svenska, finska och engelska! :) Svårt svårt. :)

Lotta sa...

P.S Linn, Ni har valt underbart fina namn åt Agnes. :)

Lina sa...

Stella! De ska min flicka heta om jag får en nångång! :)

Lina sa...

De svårt dehär med namn... Theo hette nog Theo redan från den dagen vi fick veta att de va en pojke...även om gubben int va helt övertygad till först. Sen när han väl kom ut va de ju helt självklart att han sku heta det i fortsättningen också. Denna gång e de lite svårare. Mellannamnen har vi klara å de kommer från min mommos å fammos mammor. Förnamnet har vi ett alternativ som båda gillar å de visa sig att så hette gubbens fammos mamma...så släkten lär ju bli nöjd ;) Men ändå sitter man å funderar om de ändå e helt rätt, finns ju så många fina namn. Fast oftast får ja bara konstiga blickar av mannen när ja försöker föreslå andra namn, haha ;)

Anonym sa...

Emmy, Emelie, Evelyn, Erica, Esther,Elin, Elnorie, Ellinor