måndag 11 juni 2012

Back on track

Veckoslutet var underbart med dans och över tusen glada människor. Bara fyra år kvar till nästa fest då! Sömnbristen var stor efter helgen eftersom vi bodde ovanför Melody. Lyssnade på dunkdunk till 03.30 varje natt. Nåja, allt annat var ju lysande. Sovit ikapp med 15 timmars sömn nu så borde vara i farten snart igen.

Idag firar jag 30+2 och konstaterar att det går undan nu. Min gravidapp frågade ifall jag packat BB-väskan ännu. Fnissade lite och tänkte att jag faktist inte skaffat något ännu. Inget. Nada. Kela-lådan har jag hämtat från posten. That's it. Ingen säng, ingen bb-väska, ingen barnvagn. Större bil skulle heller inte skada..men vi hinner väl?

Bara bonden skulle få klart det som ska göras nu så kunde vi koncentrera oss på babygirl.

Blev lite för aktiv ikväll och planterade lite blommor och kokade rabarberjordgubbssoppa. Drog även upp lite ogräs och lider nu av sammandragningar. Fast de har jag lidit av hela helgen. Ska nog tagga ner lite småningom tror jag.

3 kommentarer:

Nina sa...

Blir det en riktig husmor av dig? ;) nu blev ja snål på soppa nomnomnom

Lina sa...

Nog hinner ni än :) Vagnen kanske ja sku börja beställa, vissa modeller har lång leveranstid. Vet int hu ivrig loppisfantast du e men tänkte tipsa om att köpa de första bebiskläderna där. Man kan hitta verkliga fynd! Onödigt att lägga ut en förmögenhet på splitternya kläder när man kan få så gott som nya från loppis för en struntsumma. De första storlekarna hinner de int ha länge före de blivit för små så har man tur ser de inte ens använda ut :) Skulle leta skor åt Theo här en dag på loppis men kom istället hem med en hel påse full med underbara bebiskläder :D

Linn sa...

Ni hinner nog :) och sist och slutligen behöver man inte så väldigt mycket genast utan det går bra att införskaffa efter hand. Vagn dock bra att ha genast ;) och den kan ju eventuellt fungera som säng till en början om man vill. Alternatvit kan Kela lådan som många ju sover i riktigt i början. Lite kläder behövs ju förstås, men en del smått får man ju i lådan. Skötbord av nåt slag kan nog vara bra men det finns ju också de som aldrig skaffar skötbord utan bara byter på sängen (men nån sorts plast under). Det låter dock i mina öron väldigt oergonomiskt i längden. Så, vagn, skötbord och eventuellt bilbarnstol är några av de grejer jag absolut skulle se till att ha innan bebisen anländer. Det mesta av det andra hinner man införskaffa efter hand- dock kanske det inte är alldeles enkelt att komma sig iväg och shoppa riktigt i början men det varierar ju också beroende på hurdan typ som kommer :) Vi vågade oss iväg på shopping för första gången då Agnes var 3 veckor.