måndag 19 april 2010

Fotografer

Jag är på inget sätt en bra fotograf vill jag först påpeka.
Men när vi nu rest i nästan åtta månader har jag nog konstaterat
att det finns sämre fotografer än mig.
Man behöver inte ha öga för detaljer, ta från fina vinklar, zooma in
det mest relevanta osv.
Men nog ska ju alla kroppsdelar vara med ifall man fotograferar en människa i helprofil.
Eller egentligen finns det ju bara en sak man måste få rätt. Skärpan.
Är bilden suddig går den inte att rädda.

Vårt problem på resan har ju varit att vi måste fråga någon annan ifall de kan ta en bild av oss ifall vi vill ta ett parfoto eller liknande. Vi försöker alltid söka efter personer med någorlunda bra kamera (läs:systemkamera), men detta är heller inget bevis på att personen i fråga kan ta en bild. Här är nu då senaste exemplet på ett av våra parfoton:



Tipshörnan för folk som vill ha bra foton på sig själv: köp stativ.

2 kommentarer:

Tutt-Lisa sa...

suddig bild, eller e d jag som e fuller? ;)
du finns me på min blogg ida:

http://tutt-lisa.ratata.fi/post/138326/

Lotta sa...

nå liite suddig e den ju nog, å ifall du e fuller vet ja inget om. ;)