fredag 22 januari 2010

Hur gör djur?

Nu återstår bara en ynka fisk av de tre vi köpte killarna till julklapp. De båda vackra guldfiskarna hittades simmande ryggsim med ett par veckors mellanrum. Fast Zeke verkade inte sörja så värst utan hurrade lite när han fick spola ner fiskarna. En ynka grå fisk återstår.

Kaninen, Tinkerbell, vi köpte vid jul är det mest osällskapliga sällskapsdjur i mannaminne. Har ännu inte lyckats fånga den för att paja den lite. Vi nöjer oss med att slänga morötter åt den mellan varven.

Det sista husdjuret är en mus. Satt på sängkanten häromkvällen när jag såg den springa vid dörren. En panikattack senare står jag på soffan och S tycker vi ska jaga den med Zeke's minihockeyklubbor. Dålig idé tycker jag. S jagar den och jag står på soffan men klubban i handen.. Såhär några dagar senare och X antal musfällor rikare lever musen på jordnötssmöret och ostarna vi sätter på fällorna. Den vill helt enkelt inte dö, utan går och slickar/äter maten vi har som lockbete. Så idag kom Jeremy hem med HardCoremusfällor, time to die mouse, time to die!!

Det var allt jag hade att säga om livet i Bendigo denna gång.
Imorgon börjar Melbourne heljen. Taggad till 100!

Inga kommentarer: