måndag 7 december 2015

Nu kör vi!

JAA! Nu ska de banne mig bli mer text och bild på bloggen.

Allt har framskridit. Vi har blivit beviljat undantagstillstånd och är mitt inne i besvärstiden på fyra veckor. Även bygglovet är kirrat och där är besvärstiden två veckor. Planen är att båda besvärstiderna går ut samtidigt.


Grävandet på tomten har kommit igång och nu i veckan kommer gubbar och pålar ut var huset ska ligga. Lite väl sent eftersom vi redan grävt och satt ner avloppssystem och gjort egna beslut om var huset ska vara. Haha. Hoppas de inte har något att invända om den saken..


Hela husprojektet har jag haft i tankarna sedan vi flyttade och renoverade detta hus vi nu bor i. Sade att jag ger huset 5 år och sedan vill jag ha nytt. Nu till julen har fem år gått och det nya huset blir förhoppningsvis klar nästa sommar!

Vi bor bra där vi är men huset har två sovrum och har inte alls en optimal planlösning, många vrån och små rum vilket jag absolut inte vill ha i nya huset. Stora rum, öppet och högt till tak!


Granarna ska alla kapas så vi får solljus hela dagen lång!

Sockeln ska gjutas 21-23.12 så ingen julefrid före det inte. Husleveransen sker på mellandagarna eller riktigt i början på Januari. Vi har ju fått skjuta upp leveransen pga. väntandet på loven. Huset sku egentligen komma redan på höstlovet. Men den som väntar på något gott...


Inga kommentarer: