måndag 28 januari 2013

Vadsomhänt.

Vi börjar med lördagen. Stellas första babysim. Hon uppförde sig exemplariskt, plaskade i vattnet och såg mest förvirrad ut då vatten hälldes på huvudet. Nästa gång dyker vi.

Vi har börjat med gröt nu i lördags då hon fyllde 5 månader (redan??). Det är bara gott om hon får fruktmos nerblandat i det. Så vi kör med lunch, mellis, middag och kvällsgröt nu. Lite gröt fick hon i morse bara för att hon ska bli van med maten. Nappflaska eller pipmugg funkar inte alls. Hon tog flaska tidigare men totalvägrar för tillfället. Försöker ändå tvinga lite varje dag så det inte blir panik ifall jag måste vara borta från henne längre stunder.

För tillfället jobbar S 7 dagar i veckan så dagarna blir långa för mig och Stella. Vilken tur att de flesta andra är hemmamammor också så vi inte blir galna Av att sitta hemma. Vi funderar förövrigt på att flytta över de sista föräldraledighetsdagarna åt S så han kunde ta pappamånad och jag kunde jobba i maj. Får se.

3 kommentarer:

Linn sa...

Om ni inte har prövat NUK-pipmuggen, som är lite av ett mellanting mellan nappflaska och pipmugg,rekommenderar jag varmt att ni testar vad hon säger om den. Jag har hört om flera små flaskvägrare som accepterar den. Sen vi upptäckte den har vi skippat nappflaskor helt och bara använt den fram till att hon börjat dricka från vanligt glas.
Borde finnas i helt vanliga butiker som Prisma och Citymarket. http://lekmer.fi/lapsi-ja-vauva/syominen-ja-juominen/pullot-ja-termospullot/nuk-disney-first-choice-kahvallinen-nokkapullo-150-ml-sininen#.UQbIwqwgmSo

Linn sa...

...och nu läste jag att den tydligen är menad från 6månader och uppåt. Nå, hon är ju snart ett halvår :)

Lotta sa...

Härlit, tack fö tipset! Ska definitivt testa! :)