torsdag 17 januari 2013

Grynet och maten

Idag har jag funderat på hur mycket Stella egentligen äter. Vi hoppade på något sätt över smakportionsfasen och började med en hel burk åt gången. I dagens läge äter fröken två Pilttiburkar (egengjord eller köpt, det varierar) mat. Utöver det får hon lite fruktpuré mellanmål.

Hon gapar och äter, många gånger känner jag att hon skulle fortsätta äta ifall inte burken sku vara tom.

I dagens läge väger hon nog över 8kg haf jag på känn. Snart fyller hon 5månader och då introduceras gröten. Med den hoppas jag att hon skulle sova hela nätter. I nuläget ammar jag utöver maten, det blir ca 2 ggr per natt som jag gärna snart skulle skippa.

Hon är ju nog mullig, men framförallt gullig så ska nog inte bry mig så mycket om valkarna på benen, haha!

Inga kommentarer: