onsdag 12 maj 2010

Vardagssysslor

Mitt minimani besök var på alla sätt lyckad. Skulle köpa mjölk och kaffe.

Behövde 2 saker men som vanligt roffande jag allt gott jag såg.
Sen skulle jag betala med bankkort 1 tills jag konstaterade att
jag inte vet koden. Tog fram bankkort 2 som visade sig vara låst
men funkade till slut då jag bestämde mig för att sign:a istället.
(Fatta hur irriterade folket bakom mig var, ja å kassatanten!!)

När jag sku packa varorna i plastpåsen kom jag på att jag inte köpte nån.
Ville int va mongo å gå tillbaka till sura kassatanten å kunderna i kön å säga att jag glömde köpa påse. Så tryckte sojaflaskan i fickan och balanserade resten av veckans mat med armarna på magen.

Kom fram till bilen och konstaterade att nycklarna ligger i fickan.
Skämdes just lite när jag placerar fint ner min mat på marken
för att kunna öppna dörren till bilen.

Å gissa om jag kom ihåg att köpa kaffe eller mjölk.

2 kommentarer:

Nina sa...

men du kom iaf ihåg att ta med dig pengarna! det brukar jag glömma :D puss

Lotta sa...

Vetdu, de ha nog hänt sig de oxå! :D