måndag 3 december 2012

1:a Advent

Veckoslutet gick i ett huj. Vi firade lillajul med lärarbrudarna, åt julgröt, firade Pia & Christers förlovning och slutade helgen med lite kalas för 30-åringen i huset. På lördag ska det bli lite större kalas.

Själv har jag haft huvudvärk i fem dagar. Beställde tid till massör och njöt/led i 45 minuter idag. Ska på nytt nästa vecka. Har väldigt spänd nacke/axlar vilket ja tror är orsaken till konstant dunkdunk i huvudet.

Stella har blivit rolig. Hon gapflabbar varje dag och är inte alls spädbarn längre. Så kul att se henne ändra. Väntar med iver att hon ska lära sig nya saker så man kan göra mer med henne, kanske jag är den enda som vill att barnet ska växa/utvecklas snabbt. Haha.

1 kommentar:

Linn sa...

Alltså vilken gullunge! :D Och nä du är inte den enda. Jag tyckte också att det var roligt då Agnes växte- speciellt tidigare. Det är ju så roligt då man får mera kontakt, tydligare reaktioner och då de kan börja uttrycka sin egen vilja och personlighet mera. Jag tycker att det är grymt häftigt då orden börjar komma, speciellt då hon säger nåt ord helt spontant (inte härmar efter) Man fattar liksom att hon helt klart har sina egna funderingar och juttun på gång. Nu när hon börjat stå och ta sig fram längs med möblerna har jag nog dock börjat känna att tiden går lite väl fort- hon föddes ju nyss :) Snart är hon ingen ju ingen bebis mera...