söndag 26 september 2010

Byggabygga

Som vissa av er redan vet ska vi flytta. Bor nu så nära centrum man nästan kommer och skall förflytta oss ut till ett eget rött hus med vita knutar. 13 km utanför stan. Vet ännu inte ifall jag överlever livet på landet men vi gör ett försök.

Redan igår mötte jag min första motgång. Min telefonanslutning (läs: Sonera) fungerar inte ute på landet. Eller jo, ifall jag trycker int huvvet i köksskåpet och lyfter upp telefonen. Byt anslutning då! , tänker ni. Men nej, det går inte pga. kytkykauppa (va heter de på svenska?) som tar slut 2012. Snopet värre.

Det som först skulle bli en snabbremppa har urartat i takmålning, nya väggar till 5 rum, kakel i badrummet&toaletten, nytt kök och en hel massa annat småpyssel.

Så kanske det blir lite av en renoveringsblogg en tid framöver. Får se.
Hittade iaf en super sida med ursnygga tapeter idag.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ååh de e så spännande med renovering o flytt. Ja tror nog du kommer o stortrivas. :D Lycka till me allt vännen. :)

Linn sa...

Oj, har ni köpt hus? 13km åt vilket håll? Kul att fixa och planera hem :)

Lotta sa...

Ska ta över S's farmors hus och remppa de. Så tills vi vet va vi vill ska vi bo där. :) Men kul me lite nytt å eget. :)

Lotta sa...

Ska ta över S's farmors hus och remppa de. Så tills vi vet va vi vill ska vi bo där. :) Men kul me lite nytt å eget. :)