onsdag 17 februari 2010

Café & Shopping

Börjat dagen med cafébesök med Janelle. Sista gången jag hinner träffa henne innan vi åker eftersom hon gifter sig på lördag och sticker iväg till Hawaii efter det. Hursomhelst en gemytlig stund med urgod chickenwrap och flat white. Älskar kafékulturen härborta. Folk träffas för att äta morgonmål, lunch, middag, kvällsdrinkar, ja alla måltider på kaféer, önskar det vore så hemma. Roligaste med Bath Lane kaféet vi satt på är att det ligger mellan två gym. Så stället kryllade av 40+ kvinnor som just kommit från gymmet och nu satt med lattén och bakelser framför sig.

Efter kaféet fortsatte Janelle bröllopsplaneringen och jag kunde inte motstå ett par butiker och inhandlade lite kläder. Är så evinnerligt trött på allt jag äger och har med mig och kan inte vänta tills vi kommer hem så jag får bränna upp allt.

När jag kom hem igen tog det en stund innan S släppte in mig i huset eftersom han såg mina shoppingpåsar. Men jag behövde ju 3 nya tröjor.

På alla sätt en lysande onsdag so far!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan no införa den sorts kafékultur hit i sommar oxå! ja e no med! (behöver ju int laga nån mat själv då!.. :p Vi kan ju fara o tryck i oss några bakelser allti efter att vi ha vari o spela beachvolley! :) ha d gött! XOXO Malena

Lotski sa...

Låter lysande, kafé & beachvolley it is! :) Can't wait babe. Snart ses vi! xxx