söndag 8 november 2009

Sköna lördag

Tog en paus från livet igår och sökte endast ett fåtal jobb. Gick ut i solen och satte mig vid King George Square för ett par timmar och läste min bok. Solen brände sandalränder på fötterna och vita moln täckte solen för ett par minuter alltid då hettan höll på att bli olidlig. På alla sätt en skön underbar lördag. Ifall mitt liv sku ha vari en film just då sku James Morrison ha spelats i bakgrunden. Man uppskattar dom små stunderna man får gå ensam, sitta ensam, läsa ensam och tänka ensam. Samla, kategorisera, klassificera och ordna tankar och uppleverser. Stanna upp och försöka förstå var man är och vad man håller på med.

Boken jag läser heter A Thousand Splendid Suns. Har länge velat läsa den men alltid valt bort den i sista stund. Skriven av Khaled Hosseini som ju också skrev The Kite Runner, en av mina favoritböcker. Älskar hans sätt att skriva, är alldeles uppslukad av boken.

Trevlig söndag allihopa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Boken är helt super, kanske den bästa jag läst. Lycka till med jobbsökandet, bra att ta lite paus och njuta av ensamheten mellan varven. Många kramar från mig, Jannike.

Anonym sa...

Jo, maratonläste klar den igår. Så nu är jag sysslolös igen. :) Boken e helt fantastiskt! Bättre än The Kite runner tom! Sköt om dej fina Jannike. puss!