måndag 9 februari 2015

Februarifunderingar.



Sådär. Nu är jag tillbaka.

Vi börjar med Sibelle. Det var någon som ville veta hur hon mår. Fyllde tre månader i torsdags. Några gram under sex kilo och 59cm lång. Väldigt stark och stadig i kroppen. Om ett par millimeter vänder hon sig på mage. Så ser det ut i alla fall. Kan inte fatta att det är samma unge jag tryckte ut i november (förlossningsberättelse kommer, du som frågade ;)). Har gjort en helomvändning i humöret. Hon skrattar pratar och chillar mest hela tiden. På natten vaknar hon max två gånger, äter och sover vidare. Vaknar gör hon när storasyster klättrar upp och petar på henne i spjälsängen. Prima unge. 


Storasystern då. Hrm, det var bättre en tid, men trotset är nog tillbaka. Kommer på mig själv varje dag att säga högt "ja far aldrig mer någonstans med henne" 
Hon tycker heller inte att dagsvila är nåt hon vill göra men att somna i bil och ligga på golvet i full mundering är prima.

Som svar på någons fråga, hur många barn jag vill ha? Tack det räcker, fråga pånytt om nåt år. ;)


Själv mår jag ok, vi har haft vinterflunssan på besök och har själv antibiotika pga. bihålsinflammation. Sommaren kunde komma mycket snabbare men annars överlever jag. Älg hann jag vara i januari då guddottern fyllde 4. 


Hörs imorn, nattinatt!

Inga kommentarer: