tisdag 23 april 2013

Idioti

Eftersom S nu är hemma på pappamånad kan jag vikariera och göra annat kul jobbväg. Är ju inte i jobb varje dag vilket betyder att jag kan anmäla mig arbetslös nu redan och samla "karens"-veckan som FSL kräver att man har innan jag får arbetslöshetspenning från facket. So far so good. Problemen börjar nu.

Nåväl, anländer till arbetsjävlacentralen för att anmäla mig som arbetssökande. Efter en stund blir det klart för mig att jag måste gå på någon jävla kartläggning hos dem. Gå igenom hela deras hemsida om jobbansökan, hur man skriver CV, söker jobb osv. Jag MÅSTE läsa allt för att i slutet sedan komma till en sida där jag kan sätta in mina bankuppgifter så de ser att jag faktiskt läst om att CV ska skrivas fint och prydligt, stor bokstav i början på mening och punkt i slutet. Jag skall svara på frågor om min framtid, jobbönskan, ifall jag har kunskap och erfarenhet av arbete jag önskar mig få osv. Jag är LÄRARE! Det FINNS inga jobb på sommaren! Jag är inget mongo som inte hittar jobb. SKOLORNA är STÄNGDA på sommaren! Jag vill inte ha ett annat jobb, jag anmäler mig precis som jag gjort alla andra somrar jag blivit arbetslös efter vikariat. ALLA gör det! Huuuuuur?? Näääääär? och FRAMFÖRALLT VARFÖR ska jag göra allt detta? Kan någon vänlig själ svara mig?

Just det, dyker jag inte upp nästa fredag skickar de inte vidare min info till FSL A-kassa och jag blir utan arbetslöshetspenning i 15 dagar. Gotta love papperskrig. Enklast sku det ha varit att vara hemma med Kelas fantastiska vårdbidrag.

Tack för mig.

Inga kommentarer: