tisdag 1 februari 2011

Tålamod

Idag har jag konstaterat att jag nog har världens sämsta tålamod,
stod nog i en annan kö då Gud dela ut tålamodet.
Kan inte hålla hemligheter Jo, dom stora viktiga såklart, men inte
til lexempel vad S skall få i julklapp eller på födelsedagen,
på något konstigt sätt berättigar jag mig själv att tala om för honom
vad han får eller vad jag tänkt. Stackars människa, som aldrig blir överraskad.

Sen är jag väldigt nyfiken, KAN, VILL eller ORKAR inte vänta på
svar eller saker jag inte fått reda på. Får nippor av det.

Nu har jag idag skickat iväg ett brev som besvaras eventuellt tidigast nästa vecka.
Orkar inte väääänta på svaret, blir irriterad och nervös, redan nu efter 2 timmar.

2 kommentarer:

Maggi sa...

låter så bekant...

Anonym sa...

I så fall stod jag efter dig i kön. /Linzan