onsdag 16 december 2009

Att göra bort sig

Jag tror jag förolämpade en fransman nyss.

En kille satt i våran dorm när jag gick in där för en stund sedan, hörde direkt på accenten att han var fransman så jag frågade ifall han är från Frankrike.

Fransman: "Yes, how did you know? My accent?"
Lotta: "Yes, you have a strong french accent!"

Får man inte säga så?

Han bad om ursäkt många gånger över sin accent medan jag stod som ett frågetecken, jag menade ju inget illa, försökte rädda situationen med att säga att franska accenten är fin och sedan mobbade jag lite svenskar, finnar och italienare över deras accent, bara för att få honom att känna sig lite bättre. Men sedan var allt han sade:

"You think they have an accent? I have never thought of it.."

Lotta: "oh."

Jag flydde i dusch. När jag återvände till rummet var han på väg ut, det sista jag hörde honom säga var " oh and sorry again for my accent"..

Lotta: "I'm sorr.." Duns. Dörren stängd.

Blev så ifrån mig att jag glömde fråga vad killen heter.

Inga kommentarer: